Aggódnak a franciák az Eiffel-torony állapota miatt: megszólalt az üzemeltető

2025. április 30. 13:47

A torony alkalmazottai tavaly még sztrájkoltak is.

2025. április 30. 13:47
The Iena Bridge In Paris Becomes Pedestrianised

Az ismételten felmerülő aggályok ellenére nem fenyegeti rozsdásodás veszélye a párizsi Eiffel-tornyot – jelentette ki Jean-Francois Martins, a francia főváros egyik legfőbb turisztikai látványosságának üzemeltetéséért felelős vállalat elnöke.

Ezt is ajánljuk a témában

Hihetetlen állapotban van” – húzta alá Martins röviddel az Eiffel-torony nagyszabású felújítási munkálatainak lezárulta előtt. Nagyon szilárd a torony szerkezete – tette hozzá.

A jelenleg zajló festési munkálatok során a torony egyik részén felszedték a korábbi 19 festékréteget és meglepetéssel tapasztalták, hogy „a fém tökéletes állapotban volt” – mondta hozzátéve, hogy „Gustave Eiffel nagyon jó minőségű anyagot használt a torony építéséhez”.

Egy éve ismét a figyelem központjába került az állítólagos rozsdaproblematika, az ottani alkalmazottak több napig sztrájkoltak is, hogy több pénzt fordítsanak a francia fővárosi látványosság fenntartásába.

Ezt is ajánljuk a témában

A torony – építése óta – immáron 20. festési munkálatok már a célegyenesbe értek és 2026-ban várhatóan be is fejeződnek. A 2019-ben indult átfestés, amelyet a koronavírus-járvány miatt meg kellett szakítani, mintegy 80 millió euróba került. A munkálatokat nehezítették a korábbi – ólomtartalmú – festékrétegek.

Mintegy 58 millió euróért a három felvonó egyikét is restaurálták ügyelve lehetőség szerint az eredeti állapot megőrzésére.

Martins beszélt arról is, hogy a látogatók jobb fogadására irányuló erőfeszítések is gyümölcsözők voltak. Egy felmérés szerint a vendégek 96 százaléka elégedett volt látogatásával, míg 2019-ben ez az arány még 81 százalék volt. Kedvezően fogadták a biztonsági intézkedéseket is, a lopások és agresszív cselekedetek a fokozott rendőri jelenlétnek köszönhetően megcsappantak – tette hozzá.

A párizsi világkiállításra épült, 1889-ben felavatott, ma már 135 éves műemléket tavaly 150 országból 6,3 millió ember látogatta meg.

(MTI)

Nyitókép:NurPhoto via AFP

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
gullwing
2025. április 30. 15:10
"egyik részén felszedték a korábbi 19 festékréteget és meglepetéssel tapasztalták, hogy „a fém tökéletes állapotban volt” Hát nem ezért festették le ?! 🤣🤣🤣🤣
Akitlosz
2025. április 30. 14:41
Az alexandriai világítótorony sohasem omlott volna össze, ha karbantartották volna. De nem tették évszázadokig. 25 földrengés és a karbantartás hiánya évszázadokon át kellett ahhoz, hogy ledőljön. Az ókoriak tudtak földrengésbiztosan építkezni. Természetesen nem acélból. Magyarország is tele van rozsdásodó villanyoszlopokkal, ereszcsatornákkal, autókkal, hűtőszekrényekkel, mosógépekkel. Az acél pocsék anyag. Olcsó, de ez meg is látszik rajta.
Akitlosz
2025. április 30. 14:35
Sokan azt hiszik, hogy az acél jó anyag. Pedig szar. Csak olcsó. Ezért azt használják. Rozsdamentes acél nem létezik, az csak marketingfogás. Úgyhogy tartós használatra az acél nem jó. Előbb vagy utóbb, de biztosan szétrágja az idő vasfoga. Meg a rozsda. Minden más fém viszont sokkal, de nagyon sokkal drágább.
gilou-berger-au-clavier-le-bobo-ougandais
2025. április 30. 14:31
Hanyatló nyugat, ahol mindenszar c. mesénk újabb fejezetét hallották. Azért a francia a magyar karbantartási morálnál mindenképpen jobb, teljesen mindegy, hogy a MÁV-ról van szó random lombkoronasétányról. A franciáknák nem csinálnak olyanokat, mint amit a reszim csinált a diósgyőri várral pl. Mindent érdemes szétbaszni, csak visítsanak a lipsik!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!